Spørsmål til jordmor:
Hei. Lurer litt på hvilken uke jeg er i i svangerskapet. Tror selv at jeg er i uke 13 + 3 mens legen mener 12 +3. Hadde siste mens den 17.01.09 og har 3 ukers syklus som hadde vært stabil i flere mnd. Jeg mener at befruktingen skjedde ca den 26.01. Hva mener du?

Svar:
Jeg bruker noe som heter " snurra", og den er litt mer enig med deg. Jeg synes ikke at du skal bruke så mye energi på å regne på disse ukene. Det betyr så lite, så lenge alt går bra med deg. Du får kanskje ennå en ny termin som du må forholde deg til når dere har vært på ultralyd i uke 18- 20. Så lenge alt går ba, så tell heller måneder enn uker, det er mer avslappende. Lykke til videre!