Spørsmål til jordmor:
hei! Datter mi har en tendens til å prøve å bite meg når hun ikke får som hun vil, hu er 15 måneder. hun gjør det bare på meg, ikke pappan.. tips til hva jeg kan gjøre så hun slutter med det? prøvd å ta en litt høy tone og vanlig stemme og sagt at det gjør vondt for mamma hvis hun biter...

SVAR:
Avledning er nok et tips som bør prøves ut, men flott at du snakker om bitingen også, selvom hun selv ikke har så mye språk.Hun forstår mer enn hun klarer å fortelle selv,som dere vet.Tenner klør i munnen og det at hun biter DEG, er nok at hun er trygg på deg.Prøv selv å hold deg i armlengs avstand fra henne når hun får lyst til å bite.Da får hun ikke tak, men gi henne gjerne leker å bite på eller en skorpe eller kjeks om du har dette tilgjengelig.Jeg forstår at dette ikke er lett, men kanskje et lite tips.Når hun biter, kan du også pusse tennene hennes med vann for å få henne til å tenke på noe annet.Dette er forbigående heldigvis.Lykke til.