Spørsmål til jordmor:
Hei. Jeg fant akkurat ut at jeg er gravid. Vi har planer om å reise til Tyrkia neste sommer, da vil babyen være rund 4-5 mnd. Tror du dette vil bli ett problem? Vi skal også ha med vår første datter som er nesten 2år da. Med tanke på varme åsånn tror du det er farlig? Vi skal reise ett sted vi har vært mange ganger før, og vet at det er barnevennlig der. Vi vil veldig gjerne reise og håper at det ikke vil "by" på problemer

SVAR:
Gratulerer med graviditeten.Om dere alle er friske, er det ingen ting i veien for at dere reiser til Tyrkia på ferie.Den lille vil evt. ha fått sin første vaksine. Evt. morsmelk fra deg eller morsmelkerstatning og grøt som dere selv kontrollerer vil også være greit å ha med. Fordel er det også, at dere er kjente på stedet dere reiser til. Drikke og bruk av vann på flaske anbefales. Normal hygiene bør utøves. Varmen på dagtid bør vurderes i forhold til den lille.