Spørsmål til jordmor:
Hei. Vel vi har for første gang bestilt oss en sydentur til mallorca. Jeg har ei jente på 2 år. Er det noe spes. jeg må passe i forhold til reise? hva må jeg ha med? hun trenger vel ikke å vaksineres for å dra til mallorca. takk på forhånd

SVAR:
Hei! Så lenge jenta deres er fullvaksinert, etter anbefalingene i Norge, er det ikke nødvendig med nye vaksiner til ferie på Mallorca. Febernedsettende og nesedråper er lurt å ha med fra Norge. Dere bør alle drikke flaskevann. God hygiene er alltid viktig. Dette er viktig fordi det er andre bakterier enn dere er vant til. Solfaktor er viktig og midt på dagen bør barn, på din datters alder, være i skyggen. Ha gjerne på tynne klær ved bading. Jeg ønsker dere en god ferie sammen og pass på å drikke rikelig i varmen.