Spørsmål til jordmor:
Da jeg tok en svangerskapstest på legesenteret sa hun som tok prøven min at jeg kunne ringe og bestille første time til kontroll rundt uke 12. Jeg syntes det var litt lenge å vente, hva syntes du? Jeg har lest her at noen går til kontroll tidligere. Jeg er i uke 9 nå..

Svar:
Hei! Det burde være opp til deg når du vil til kontroll. Jeg skjønner at du har lyst å komme til kontroll tidligere .Er du første gangs gravid har du sikkert  en del spørsmål som du vil ha svar på vil jeg tro. Det kom nye retningslinjer fra Sosial og helsedirektoratet i fjor og der står det at det ikke er nødvendig med å komme til sv. sk. kontroll før i uke 12. Finn en helsestason i din nærhet som har jordmor så får du nok komme til før. Lykke til , spør igjen om det er noe du lurer på.