Spørsmål til jordmor:
hei. jeg skrev til deg for litt siden om at jeg er gravid med mitt andre barn, og at jeg hadde svf med min første. jeg lurer derfor på om det er noe jeg selv kan gjøre for å forhindre at jeg skal få det igjen???

Svar:
Hei! Det er litt vanskelig å gi deg et generellt svar siden jeg ikke vet hvor alvorlig sv. sk. forgiftning du hadde.I utgangspunktet er det viktig at du blir godt fulgt opp av jordmor og lege i sv. sk. Evt at du bør bli fulgt opp fra en spesial poliklinikk.Ellers er det viktig å leve sunnest mulig både med hensyn til kost og mosjon.Spør meg igjen om du trenger mer personlige råd.Da kan du sende meg din mail adresse. Lykke til!