Spørsmål til jordmor:
Jeg er 13+4 og har hele veien hatt en del stikk og smerter nederst i magen. De kan komme når jeg nyser eller hoster, reiser meg brått eller noen ganger når jeg ligger helt i ro... Var på ul i uke 12 og vi fikk se en aktiv liten krabat, men jeg bekymrer meg fortsatt. Det stikker, men har også en del murringer... Det går alltid over, og er aldri så vondt at jeg må slutte med det jeg driver med. Er det bare livmora som vokser, og vil det eventuellt bli bedre - eller bør jeg kontakte jordmor?

Svar:
Hei! Når du er bekymret så er det best at du kontakter den jordmoren som du går til. Det er greit å få en sjekk. Noen av oss kjenner en del på smerter som ikke trenger å være farlige.Limoren din vokser litt hele tiden, og det blir drag i livmorbåndene som kan oppleves som stikk. Dette er normalt. Det er lurt også at du får sjekkket urinen din slik at det blir utelukket at du har en urinveisinfeksjon. God bedring, og spør igjen.