Spørsmål til jordmor:
Hei. Da vi er bedt i bryllup langt avgårde settes mange tanker i sving. Vi har en sønn som er 1 1/2 år når vi evt skal reise bort. Ettersom det er på andre siden av kloden tenker vi at vi evt blir borte 7-10 dager. Hva tenker du om det? Er det for lenge å være borte fra han, for hans del? Han kommer evt til å være hos bestemor og bestefar som han kjenner veldig godt. Håper du kan gi oss dine tanker rundt dette. På forhånd takk!

SVAR:
Hei! Topp at dere foreldre skal ut på reise sammen. Dette tror jeg vil gå helt greit for sønnen deres på 1 1/2 år. Verre er det vel for dere! Tipset fra meg er at barnet får "prøve ut" barnevakten, uansett hvem det blir, en helg eller to, før dere reiser. Flott om barnet er trygg på de som skal være barnevakter. Det er også lurt at barnet har med seg sin kjente dyne og evt. kosedyr eller andre gjenstander som barnet kjenner igjen, dit han skal være. Tenk så flott det blir for han å få hjem en mor og en far som har opplevd nye ting sammen og som har savnet han. Jeg vil ønske dere alle lykke til og gode opplevelser på den andre siden av kloden. Flott at dere tar opp dette emnet.