Spørsmål til jordmor:
Hei. Jeg har fire dager igjen til termin. Før jeg ble gravid har jeg alltid vært veldig redd for fødselen. Under svangerskapet har jeg nesten ikke tenkt på den, før de siste to ukene, og nå er jeg livredd, igjen... Prøver å tenke positivt, at det er smerter som resulterer i noe vakkert, at vi er skapt for å gjøre det osv, men det hjelper liksom ikke.. Synes det er vedlig trygt å ha han der inne, og gruer meg til å legge meg om kvelden, tilfellet det er i natt det skal skje.. Noen gode råd, for denne redselen jeg føler?

Svar:
Hei! Kanskje svaret mitt kommer etter at du har blitt mamma? Dersom ikke så er det er viktig at du er åpen om redselen din til den jordmoren som skal få hjelpe deg i fødsel. Det som kunne vært lurt var at du hadde fått en samtale med en jordmor på det sykehuset du skal føde på, men det er kanskje litt seint å få det til? Ellers så er det viktig, som sagt å være ærlig, og de vil nok ta godt vare på  deg. Det er så mange gode hjelpemidler du kan få , så dette går nok bra for deg også, lykke , lykke til. Fortell hvordan det har gått med deg ?