Spørsmål til jordmor:
Hei! Jeg lurer på litt forskjellig;.. -Jeg leser flere steder at man ikke skal blande rå og tillaget mat. Betyr dette at jeg ikke skal ha feks salat sammen med varm mat som feks pizza, taco o.l? -Jeg er nå i uke 16 og tar fremdeles folat med omega3. (Spurte jordmor om jeg skulle slutte på de etter uke 12, men hun sa jeg bare kunne fortsette). Isåfall, hvor lenge skal jeg ta dem? -Jeg spiser ikke fisk. Hva vil du anbefale meg å prøve å kompensere dette med for å få i meg vitaminer som finnes i fisk?

Svar:
Jeg tror at du  kan ha misforstått litt. Det vi mener med rå mat er ukokt mat, slik som rå fisk, spekemat ol. Det skal du helst ikke spise i det hele tatt. Ingen fare å spise salat sammen med annen mat. Det vi anbefaler er at man vasker salaten godt før man spiser den. Det er nok helt greit at du fortsetter å spise  omega3 med folat , eller kan du bytte de ut med ren omega 3.Spør på apoteket hvilke vitaminer som inneholder mest fiskeoljer. Det er viktig siden du ikke spiser noe fisk.
Nyttige tjenester
Regn ut
FORUM
Underholdning
Tjenester fra Nettavisen
Nettavisen, Annonsebilag