Spørsmål til jordmor:
Hei! Når bør jeg begynne med strømpebukse under vanlig bukse på jente mi på 2 mnd? hun ligger jo under dyne og teppe ute i vogn. Og så lurer jeg på ullfell...noen sier den regulerer varme mens andre sier den isolerer varme og kan føre til at barnet blir veldig varmt hvis det ikke er så kaldt ute. Hva er riktig?? mange barn sover jo på ullfell igen sin om natten har jeg hørt

SVAR:
Hei! Det er topp for barn å ligge på ullfelle. Det er varmt når det er kaldt og kaldt når et er varmt. Jeg tror det er dere som er sammen med barnet, som kan være "gradestokken" til jenta deres. Kjenn på huden hennes, på rygg,nakke og ben. Svetter hun, bør hun ha mindre på seg. De fleste tar for mye klær på når barna når de er inne, eller triller i vogn. Barnets trivsel er med på å fortelle om påkledningen er god eller ikke. Håper dere sammen finner ut av dette. Lykke til.