Spørsmål til jordmor:
hei.. jeg er ei jente på 23 år. Har en sønn på 4år nå, og jeg og min samboer har begge lyst på en liten en til..jeg har fast stilling i barnehage,noe jeg er ganske lei..har lyst til og prøve noe helt annet.. Så det jeg lurer på er at jeg vet det i mars blir ledig en fast stilling i en interiør butikk som jeg har VELDIG lyst på.. Det jeg trenger er råd fra noen andre,bør jeg utsette og bli gravid pga. den jobben i mars, tror jo at sjangsen får at jeg får den hvis jeg er gravid er veldig liten..og syns samtidig at det er på tide med et lite søsken til sønnen vår..har vurdert masse, er jo ikke sikker at jeg får jobben,og da vet jeg at jeg vil angre meg for at jeg ikke ble gravid nå.. ikke lett.. hva hadde du gjort?

Svar:
Hei! Det er dette man kan kalle et dilemma.Et dilemma kan ha mange svaralternativer.Først vil jeg si at når man planlegger så nøye ,kan man ofte bli skuffet.2) En arbeidsgiver kan ikke la en graviditet være en grunn til at du ikke får jobben, men vi ser jo at det skjer. 3) Det er bare et halvt år til mars, og om du utsetter det så går nok det greit for sønnen din.4) det hjelper ikke å angre på noen en ikke har gjort/eller gjort.Da må man stå i det, og si til seg selv at dette var det beste. Det er du som må ta valget, selv om jeg kunne sagt hva jeg ville ha gjort.Spennende å høre hva dere bestemmer dere for. Lykke til med valget.