Spørsmål til jordmor:
Hei Jordmor! For en uke siden jeg var på sykehuset på grunn av at jeg kjennte ikke no spark fra babyen, er 32 uker fikk beskjed av legen at jeg måtte komme tilbake på ny ul i ca uke 36 for hun mente morkaken lå lang nede?? hva betyr det? har ikke lyst på keisersnitt... har lav blodposent 9,7 tar jernetabletter en om dagen er veldig bekymret akkurat nå håper du kan svare meg

Svar:
Jeg synes ikke at du skal ta sorgene på forskudd.Dersom ikke dette er sett tidligere når du har vært på ul. så er det stor sannsynlighet for at denne legen er usikker. Det er lov, derfor er det lurt at du får en kontroll. Da er det mulig at du får en annen lege som sier noe annet. Tenk positivt. Jeg vil anbefale deg at du tar 2 jern tabletter. En morgen og en kveld. Viktig at du tar tablettene ca.en halv time før eller etter at du spiser. Drikke gjerne appelsin juice til. Dette skal gå bra!