Spørsmål til jordmor:
Barnet mitt spiser veldig lite og veier bare 8 kilo selv om han er blitt 14 mnd nå. Har du noe tips eller medisin som kan hjelpe.

SVAR:
Det er litt lite opplysninger om barnet ditt.Vekten må ses i sammenheng med lengde.Om barnet er født for tidlig eller ikke kan også ha betydning. Du bør ta kontakt med helsestasjonen dere hører til, for å få tips og råd om kosten.Ta gjerne kontakt med fastlegen også.Da kan dere ta en blodstatus, for å se om alle blodverdier er i orden. Mange barn kan ligge lavt i jernlager og dette kan gjøre at de blir småspiste. Da vil de heller ikke ha så stor matlyst. Vitaminer og rett kost er viktig når barn er i vekst. Barnets aktivitetsnivå er et viktig barometer på om barnet er i form eller ikke.