Spørsmål til jordmor:
Kor farlig er det med ein sånn ruptur som kan oppstå i livmoren når mann har tatt ks tidlegere.. er det mangen som har tatt fleir en 3 ks og kossen gjekk det? har du hørt om folk som har født vaginalt etter 2 keisersnitt? ka tenker du om det å prøve å føde vaginalt etter 2 ks?

Svar:
I Norge ville jeg ikke ha vært redd for å prøve å føde vaginalt etter 2 keisersnitt. Dersom forholdene ligger til rette for det ,vel å merke. Du vil bli passet godt på under hele fødselen, og dersom du skulle få smerter som ikke kommer av riene så vil de nok ikke la deg gå videre i fødsel. Jeg vet om kvinner som har hatt 4 keisersnitt, men flere er nok ikke tilrådelig. Det er nok ikke alle sykehus som vil la deg få 4 keisersnitt, vanligst er 3.