Spørsmål til jordmor:
Hei. Eg har termin 9. August, og håper lillegutt kommer før, siden jenta mi gjorde det. Eg har billetter til en konsert (utendørs) 15. August, og dette er en mulighet eg aldri får igjen! Hva mener du eg kan gjøre? Har babyer supergod hørsel? Er det mulig å ha han med i vogna med hørselvern på? eller bør eg få noen til å passe han mellom ammeperiodene? Har så lyst på denne konserten og håper at alt går som det skal.. =)Hva mener du??

SVAR:
Hei! Ja, dette kan bli spennende! Nå vet jeg ikke hvilken konsert du skal på, men som oftest er det ganske høy lyd uansett konsert ute eller inne. Da er det ikke anbefalt å ha med små barn på konsert. Tipset fra meg må være å pumpe morsmelk, om du har fått igang ammingen, og få andre til å gi dette til barnet. En annen løsning er å ha "trillevakt" for barnet i nærheten av der konserten skal holdes og evt. ta en tur utenfor om vaktene tillater det. Jeg forstår ditt behov for konsert, men barnet vil ikke få glede av den. Det kan også bli mer stress for deg en hygge om barnet er med inn på konsertområdet. Jeg håper det er mange som vil være "barnevakt" den tiden konserten varer. Flott at du drøfter dette med andre og spennende blir det om når du føder. Lykke til.