Spørsmål til jordmor:
hei! jeg fikk min siste mens 02.01.10. og jeg sluttet på p-pillen min en uke før denne mens. og lure på om jeg kan være gravid nå? har hatt ubeskyttet sex og den 16.01.10 fikk eg en brun utflod pluss veldig sterke mage kramper, har ikke opplevd noe slikt før, og den 17.01.10 når eg sto opp kom det litt blod ut + at det var rosa utflod.. har og vondt på høyre side av ved navelen og er litt ømm.. håper på svar mvh Charlotte

SVAR:
Hei! Det er vanskelig for meg å si med sikkerhet om du er gravid eller ikke. Men noen av symptomene du skriver om, kan være tegn på dette. Jeg vil anbefale deg å ta en graviditetstest. Da vil du kunne få svar på om du er gravid eller ikke. Om testen er negativ, så ta en ny test om noen dager. Om du fortsatt er øm og har smerter ved navlen, bør du få en lege til å se på deg, kanskje det kan være andre årsaker til at du har vondt. Lykke til.