Spørsmål til jordmor:
Hey-nu er jeg ganske nervøs, for min sønn på litt over 2år, har ikke fått 12mnd pluss 15mnd'ers vaksinasjon. Har helt glemt det, men og hva kan jeg gjøre.Er det for sent? Skal kontakte lege imorgen, men ville høre. Mht Tran, har ingen av mine barn fått det. De er 2 og 3år, og hvilken stor skade kan de få av det? De får multivitaminer hver dag.Heller ikke OMEGA 3. Kan jeg blanded tran med juice(de liker det nok ikke)-mvh LITT FOR BEKYMRET MOR

SVAR:
Hei! Det er ikke farlig å ta vaksinene noe forsinket.Snakk med helsesøster som dere hører til,hun vil kunne forklare hvorfor. Jeg vil anbefale der å ta vaksinene, for å forebygge sykdom. Når det gjelder vitaminer, er det ok å gi multivitaminer. A og D dråper er også et godt alternativ. Dere bør følge anbefalingene som står på pakningen,i forhold til alder og styrke/mengde. Tran er ett alternativ som mange gir barna, men liker de ikke smaken er det viktigste at de i tillegg til normal mat får D-vitamin, uansett i hvilken form. Multivitaminene innholder D vitamin. Du trenger ikke være bekymret. Ta kontakt igjen om dette ble uklart.Lykke til.