Spørsmål til jordmor:
Hei! Vi prøver å bli gravide, og sjekket eggløsning, slik at vi kunne prøve til riktig tid. Etter det har jeg følt meg veldig gravid (har 2 barn fra før) vært kvalm, MEGET ømme bryster osv. Men jeg lurer på om det er for tidlig å føle disse tingene, og at jeg eventuelt bare innbiller meg dem, siden jeg så veldig gjerne kunne tenkt meg å bli gravid nå...Forventer (helst ikke) menstruasjon til helgen. Tok en test, vet det er for tidlig, man bare måtte. Den var negativ. Er det noen sammenheng meg graviditetssymptomer og produksjon av hcg i kroppen? Takk for eventuelt svar!

Svar:
Klart jeg vil prøve å svare deg, men jeg vet ikke om jeg gjør deg så mye sikrerer. Jeg har tro på kvinne kroppen, og det må du ha også. Så får vi se om det kommer en blødning eller ikke. Det er en teori om at høy hcg kan gi mer svangerskapssymptomer, spesiellt mer kvalme, men her har vi ikke god nok forskning. Det er ikke lett å forske på oss kvinner. Krysser fingrene for at du ikke får mensen !