Spørsmål til jordmor:
Jeg er gravid nå med termin i april. Vi ønsker å få et barn til litt raskt pga min alder (blir 38 til sommeren). Hvor lang tid bør det gå før vi prøver igjen?

Svar:
Hei! Jeg ville tatt et barn om gangen, selv om jeg skjønner at det er viktig for deg å ikke drøye det for lenge med å prøve å bli gravid igjen. For kroppen din er det idelle å vente i to år, men det er fysisk ikke noe i veien for å prøve å bli gravid igjen etter 6- 12 uker. Du må huske på at du skal være en frisk mamma. Lykke til med den første fødselen og ta deg  litt tid med å være mamma til et barn !