Spørsmål til jordmor:
Hey.Hvor lenge kan barnet hoste, er ikke så veldig forkjølet, men hører det er litt snot i nesten.Han er 2år o har ikke feber, men jeg syntes det er vanskelig å vurdere. På forhånd takk, :) glad mor

Svar:
Hallo "GLAD MOR".Om et barn har hoste som produserer slim eller har tørr hoste over tid, bør barnet vurderes av fastlegen.Det er vanskelig å si noe om dager eller uker. Men er du usikker, så ta kontakt med fastlegen, det er jobben deres.Barnet kan utredes for å finne ut om det er astma eller allergi som kan være årsaken.Vanlig forkjølelse må vi regne med at alle barn en eller annen gang må gjennomgå.Så blir ikke barnet bra, og hosten skaper problemer, bør man finne ut av årsaken.