Spørsmål til jordmor:
Har nettopp funnet ut at jeg er gravid og jeg meldte meg på et Grete Roede kurs for etpar dager siden, går det greit å gå på det? I tilfelle du ikke vet hva Grete Roede går ut på, så er det altså et "ned i vekt kurs" som fokuserer på sunne matvaner og trening/fysisk aktivitet. Altså måle opp hvor mange kalorier du trenger til dagen og holde deg til det, hverken mer elle mindre. Ingenting er ulovlig og spise,men alt med måte. Trener også noen dager i uken, da særlig Body Pump,det går vel også greit? Er ikke supertrent eller noe sånt, men driver ihvertfall på med dette. Og sist, kan jeg trene magen eller bør jeg stå over den økten? Mottoet med hele treningen er jo "Hold inne magen", kan jeg det?

Svar:
Du kan gå på Grete Roede, men jeg ville ha sagt til kurslederen at du er gravid.Det som kan bli annerledes for deg enn de andre er at du ikke bør gå så mye ned i vekt som du ville ønske, om du ikke var gravid.Jeg kjenner ikke helt til " body pump" som treningsform. Også her ville jeg ha nevnt det for instruktøren slik at hun/ han kan si til deg om det er noen øvelser du ikke bør ta, elller være forsiktig med. Jeg har stadig gravide på mine aerobic timer, og veileder de litt utenom de andre. Lykke til med graviditeten.