Spørsmål til jordmor:
Hei. Jeg er gravid i uke 5+4. Dette er mitt 1 svangerskap. Så lurer jeg på når jeg bør bestille time hos legen og om det er vanlig at pappaen er med på den 1. kontrollen?

Svar:
Gratulerer! Helsedirektoratet har laget retningslinjer til når man bør gå til første kontroll. De anbefaler mellom uke 8 - 12. Jeg synes at det er kjempefint når barnefar er med på kontrollene, når han har anledning. Det er viktig informasjon som blir gitt da. Har du behov for å gå før så får du helt sikkert time før uke 8. Du bør også få en kontrolltime hos jordmor, helt greit å få den før du skal til legen. Lykke til, spør igjen om du trenger det.