Spørsmål til jordmor:
Sønnen vår på 7 mnd hadde plutselig gått ned 150 gr ved sist veiing... Bør jeg være bekymret? Han la på seg 1 kilo forrige mnd og veier nå 8 kg og er 72 cm lang. Har nå begynt å åle seg fremover... Han har alltid vært litt vanskelig i matveien, men spiser da normalt.

SVAR:
Årsaken til denne vekt nedgangen du beskriver, høres ut som om det kan være på grunn av at din sønns aktivitet er økt.Du skriver f.eks. at han har startet å åle seg. Jeg regner med at han er aktiv også uten om dette. Han forbrenner nå mer en tidligere. Kanskje også tenner er på gang, som gjør at han i perioder spiser litt ujevnt. Dere som kjenner gutten, merker om han ikke er i form. Jeg mener du ikke bør være bekymret. Kos dere med masse aktivitet fremover.