Spørsmål til jordmor:
hey hey. jeg har gått ned i vekt den første tida av svangerskapet. jeg er 9uker på vei nå, vet at det er normalt å gå ned de første månende. men hvor går grensen. jeg har gått ned 6-7 kilo nå. jeg sliter med kvalme og oppkast. og sliter med å få i meg mat. men hvor mye kan jeg gå den uten at det skader forsteret? jeg er 177 cm høy å veier 66kg nå. har vel litt å gå på men er litt nervøs da. dette er nytt for meg.

Svar:
Det høres ut som om du bør ta kontakt med legen din en av de første dagene etter helgen. Når du har gått ned så mange kilo er det viktig at du blir passet på. Det kommer selvsagt an på hva utgangsvekten din var før du ble gravid, men dette høres litt mye ut. Det er viktig at du får i deg de rette næringsstoffer, kanskje trenger du å hvile deg litt ekstra. Viktig at du tar det med ro om morgenen, får i deg litt før du står opp og tar det med ro noen minutter. Dette vil legen / jordmoren din si noe om. Ta kontakt med meg igjen om du ikke får hjelp litt hurtig. Lykke til!