Spørsmål til jordmor:
Sønnen min på ni uker fikk for 5 uker siden RS virus og var innlagt på sykehus en kort periode. Han er fortsatt forkjølet nå.. Vet du hvor lang tid det pleier å ta før de er helt friske igjen? Og gjør det noe om han er kald på hendene om natten? Skal jeg ta på votter? Det er ikke kaldere enn 15 grader ca.

SVAR:
Hei! RS virus er et respiratorisk virus som går utover pusten. Dette er dere helt sikkert informert om. Det kan være naturlig at forkjølelsen som du beskriver, vil sitter i lengre enn normalt. Men det er også viktig, at det uttelukkes at barnet deres har astma symptomer. Om det er astma symptomer sønnen deres har, så bør han få behandling og rett medisin for dette. Er dere usikkre så ta kontakt med fastlegen, som fort kan gi dere svar på om han trenger annen behandling. Lykke til og god bedring til sønnen.