Spørsmål til jordmor:
jeg er 9 uker på vei og er allerede begynt å grue meg til fødselen.. dette er hovedsaklig fordi jeg nå mens jeg er gravid har fått et utbrudd av kjønnsvorter. jeg vet ikke helt m jeg får behandling nå mens jeg er greavid. kan jeg det? vil helst ikke føde når jeg har synlige vorter... er dette noe jormødre har sett før eller er det ekkelt og noe so skjer sjeldent?

Svar:
Kjære deg, det er helt vanlig for oss å se kjønnsvorter, og vi vil ikke bemerke de engang. Det er jo ikke noe du kan noe for, så du må love meg at du ikke lar den fine tiden du har foran deg med å være gravid bli ødelagt for noen kjønnsvorter. Når man er gravid kan man dessverre ikke bruke det middelet som man pleier å ta på for å få de vekk, men dersom de er store kan man fryse de vekk eller skjære de bort. Det har vi gjort hos flere.  Dette går bra, spør meg igjen om du har flere spørsmål.