Spørsmål til jordmor:
Hei Jordmor. Håper du kan hjelpe meg litt her. i august så fikk jeg mensen 6 aug. til 11 august. det varer alltid i 6 dager. så fikk jeg mensen igjen nå 7 sept. til 12 sept. som du ser er den veldig regelmessig,men her kommer det store spørsmålet: Når har jeg eggløsning her? når burde jeg begynne å ta den eggløsnings testen? sist mnd så gjorde jeg det rundt 10 dager etter og litt utover men den slo liksom aldri ut. Håper du kan hjelpe meg da vi prøver å bli gravide:)

Svar:
Ja, dette spørsmålet er det mange som stiller seg fordi at det for mange av oss ikke finnes en spesiell dag,samme dag i hver måned hvor vi har eggløsning.Skulle man treffe så burde man kanskje ta det fra omtrent dag en i menstruasjonsyklusen. Det blir dyrt, men det kan hende at du en måned burde prøve å ta testene allerede fra dag 5 etter første blødningsdag.Temperaturmåling er også en gammel god måte å sjekke eggeløsning på. Det blir en del stress av å holde på slik, men dere får kjenne etter hva som er best for dere. Lykke til, jeg skal krysse fingrene for dere.