Spørsmål til jordmor:
Hei, det er en mnd siden fødsel og hver dag i en uke nå har truseinnlegget mitt fanget opp ferskt blod. Tror det kommer fra stingene mine? Må jeg gå til legen? er det noe annet jeg kan gjøre?

SVAR:
Det kan være flere årsaker til friskt blod etter fødsel. Det kan være normalt å blø,gjerne kan det komme litt blod ved amming. Om det er stingene som er stramme og evt. om de er litt betente, bør de ses på. Dette for å få behandlet en evt. infeksjon. Det å sitte i grønnsåpebad med setet kan hjelpe, om du får til dette. Pass på at du ikke har feber. Er du i tvil om det er en infeksjon, så ta kontakt med lege eller jordmor som du har brukt. Lykke til.