Spørsmål til jordmor:
Hei :) Jeg jobber i en bolig, og har har vi et terapibasseng hvor vi bader med brukerne. dette basenget holder ca 35 grader. Andre gravide her på jobben har avstått helt fra å bade her, og mener det er farlig. Vet ikke om det er med tanke på varmen, eller bakteriene. Jeg har ikke sagt fra at jeg er gravid enda, og "tør" derfor ikke å nekte å bade.. Er dette farlig for fosteret?? Jeg har lest at fosteret kan bli overopphetet av så varmt vann.. Håper på raskt svar (jeg er 7 uker på vei)

Svar:
Jeg vet ikke om det finnes noen bevis på at det kan være skadelig å være i et basseng hvor temperaturen er så høy, men vi vil ikke anbefale å gjøre det når man er gravid. Jeg ville ikke ha gjort det selv. Jeg ville ha funnet på en unnskyldning. Det er lov i noen sammenhenger å ta en " hvit løgn". Dette klarer du å finne på. Trenger du hjelp til det så spør igjen. Ta vare på deg, og lykke til.