Spørsmål til jordmor:
Hvordan er det å ta med en 9mnd gammel baby til Hellas om sommeren? Hvordan går det med varme og andre bakterier? Folk sier så mye forskjellig. Men hvis man passer veldig godt på at barnet alltid er i skygge, og at det for nok vann, er det da ok?

SVAR:
Mange familier har reist med små barn til syden før dere og det har gått greit.Men varmen er ofte det største problemet. Barn er vare for varme. Kjøp vann på flaske og gi barnet frukt som har skall på.Ikke gi is som ikke er innpakket.Isbiter er heller ikke å anbefale om dere ikke har laget de av kjøpevann.Tenk normal renslighet og vask dere på hendene ofte. Barn spiser ofte sand på stranden og den kan være forurenset.Rikelig drikke er viktig som dere vet.Er det veldig varmt, så vær inne når solen står høyest på himmelen.Kanskje søvnen på dagen bør foregå inne, om det er kjøligere der.Det kan være fordel med evt. aircondision.God sydentur.