SPØRSMÅL:
Hei.
Jeg har vanligvis en regelmessig syklus, men nå er jeg forsinka. Vi bruker fertilitetscomputer for å beregne dager for eggløsning osv. Kan eggløsningen bli forsinket pga. influensa? Og kan mensen bli forsinket fordi jeg har sluttet å amme?

SVAR:
Hei!
Når du ammer så bør du bruke minipille. Der er det lite hormoner, og det blir lite som evt går over til barnet ditt. Anbefaler at du bruker Cerazette.
Du sier at du skal snart ut i jobb. Det er viktig at du nå trapper ned med ammingen. Du må løsrive deg fra barnet ditt, og hun må bli «selvstendig». Hun trenger ikke melken din mer. Tøft, men nødvendig.
Trenger du råd om hvordan du skal trappe ned, evt. slutte helt så ta kontakt igjen.
Lykke til!