Spørsmål til jordmor:
Hei. Jeg lurer på en ting, jeg er allergisk mot paracetamol og paralgin forte. Men har mange kroniske sykdommer, bl.annet daglig migrene,så jeg har daglige smerter. Er det ingen smertestillende jeg kan ta?,alle sier jo paracet,men det hjelper jo lite. Vil holde meg unna,men noen ganger er det jo umulig!

Svar:
Hei!  Ja, dette kan være en utfordring for deg. Det er som du sier ikke bra for barnet ditt at du må ta sterke smertestillende stoffer. Det du bør gjøre er å få en vurdering hos en spesialist på smerter. De vil da kunne finne noe til deg slik at du ikke skal ha så vondt og som samtidig ikke er farlig for barnet. Ellers er det ikke farlig å ta Paracet, men du bør nok ta 2 tabletter hver gang. God bedring!