Spørsmål til jordmor:
Hei! Jeg har skrevet før ang sønnen min på 14 mnd som har kyssesyken. Han har vært ganske syk og trøtt lenge. Jeg har nylig vært hjemme med han 2 uker og det virket som han ble frisk igjen. Blodprøve viser at viruset er på vei bort i følge lege. Så var han 3 dager i barnehage og er syk igjen. Forkjølet, hoster, feber. Sånn har det vært siden han begynte i bhg 15 januar. Jeg antar at han er veldig mottakelig for smitte siden han så og si har vært konstant syk. Hva skal vi gjøre. Vi har for lengst brukt opp de dagene man kan være hjemme med sykt barn. Hadde det ikke vært best for han å være hjemme sånn at han får opp immunforsvaret sitt??? hva mener du?? problemet er jo det økonomiske oppi det her.

SVAR:
Det er vanskelig å ta noen sikker og rett avgjørelse på dette. Flott at jentas prøvesvar er bedre.Hun skal fortsatt kunne klare å gå i en vanlig barnehage, nå som det blir varmere i været og det er mindre sykdom i barnehagene. Har dere mulighet til å ha jenta deres i barnehagen halv tid en periode kan dette gi en roligere innkjøring. Dere kan også vurdere å ha henne hos dagmamma eller i en mindre barnehage.Men dette kan gi familien større utgifter som dere selv vet.Lykke til med vurderingen.