Spørsmål til jordmor:
Hei! Når bør en slutte å gi et barn middag på glass som en får kjøpt? datteren min på 14 mnd er veldig glad det. Hun spiser også middag med oss, men vil ikke har grønnsaker..gjør det noe? Er heller ikke alltid lett å tilpasse middag som passer for henne. Bør vi slutte med middagsmat på glass??

SVAR:
Det er helt greit at barn på 14 måneder spiser middag som resten av familien. Dette er mye billigere og bedre enn middag på glass.Pass bare på at det ikke er for mye salt i maten. Greie hjemmelagde retter kan være: Kjøttsaus med pasta og grønnsaker. Grønnsakene kan dere mose, så barnet lettere vil ha det.Ikke slutt å tilby grønnsaker. Her er flere tips: Risotto med kjøtt, ris og saus.Skinkebiter, ostebiter, brød og saus. Kokt kjøtt, kjøttkaker, lever, kokt kylling, kjøttsuppe,fiskegryte,kokt fisk,fiskeboller/pudding og f.eks. fiskegrateng. Dette var noen tips. Lykke til med måltidene.