Spørsmål til jordmor:
min 3 mnd gamle baby får MME. Letse at de som får det bør ha avføring hver dag.min har hver andre til tredje dag. han er litt hard noen ganger og trøkker noe. min helsesøster mente at jeg ikke skulle begynne med malt. jeg er litt usikker på akkurat det. Hva mener du? Hvor mye skal jeg evt bruke pr dag? er det noe annet man kan bruke? Vi pleier også å "sykle " litt med bena hans og massere magen, men det ser ikke ut til å hjelpe. På forhånd takk

SVAR:
Malt er et ufarlig og naturlig produkt og det er ikke farlig å gi barnet dette, om barnet er friskt. Prøv ut med en spiseskje i en flaske med MME.De fleste tar for lite, så kanskje du bør prøve deg frem på mengden. Malt kan brukes som behandling av hard avføring eller for å forebygge dette. Det er også viktig å gi barnet litt ekstra vann for å mykgjøre avføringen.Bland gjerne vannet med litt Weifa-C = nypeekstrakt. Aktivitet er topp og vil også hjelpe på sikt,så bare fortsett slik dere forteller å "sykle" med han.