Spørsmål til jordmor:
hei jeg er gravid med mitt 4 barn og har nå 20 dager igjen men lurer på en ting hvor tidlig ser de at man er gravid. jeg har en veldig dårlig hukommelse så jeg skriver opp når jeg hadde mensen sist men i følge ultralyd så var terminen 2 uker feil det vil si at når jeg var hos legen første gang så var jeg ikke mer en 3 uker på vei, en annen ting er at jeg gruer meg fordi jeg er litt redd det skal ta lang tid. men det har ikke tatt lang tid de andre gangene fra vannet gikk til barna var ute så har det vært 1 gang 5 timer 2gang ca 1time og trjede gang 15 min. tror slimproppen er gått men vet ikke sikkert hvor lenge er det normalt at den går før det setter igang

Svar:
Hei! jeg synes at du skal stole på det egen kropp. Dersom du går i fødsel så vil det være helt greit for barnet ditt å bli født nå, uansett når du måtte ha termin. Det er ikke noen grunn for at det skal ta lenger tid for deg å føde nå. Så du kan bare glede deg til du snart har et lite barn på magen din. Slimproppen kan gå flere dager før du går i fødsel, men er du i tvil så reis på sykehuset eller til jordmoren din for en sjekk. Lykke til1