Spørsmål til jordmor:
Heisann! Vi har bestilt en tur til Spania 4. august. Da er jeg i uke 28. Flyturen tar 4-5 timer. Jeg har hørt at noen gravide får flyforbud. Kan jeg reise?

Svar:
Hei! Du får nok ikke flyforbud. Det er noe seinere i sv. sk.at reiseselskapene ikke ønsker å ha med gravide i sitt fly, rundt uke 36.Siden du har bestemt deg for å dra er det også andre ting du må tenke på. Unngå for mye sol og varme, spesiellt på den varmeste tiden på døgnet.Ta siesta som de gjør, de som bor der. Pass på at du har alle forsikringer i orden før du drar, i tilfelle at du skulle bli syk og må/bør komme hjem. Kjøp deg "flystrømper", og ta de på før du drar, drikk mye vann under hele flyturen, og ellers selvsagt. Ikke spis uvaskete grønnsaker, og rå mat. Flere spørsmål? Kom tilbake til oss. God påske!