Spørsmål til jordmor:
hei! jeg er førstegangs gravid i 14 uke, men har den siste uken hatt noen veldig vonde stikkinger rundt ved den venstre eggstokken. hadde litt lignende smerter på begynnelsen,men d var bare at livmoren utvidet seg. denne smerten her er spessiell vond hvis j har holdt meg lenge,og endelig får tisset. da kjennes d ut som noen stikker en kniv inn på venstre side mens j tisser. smerten kommer oxo hvis j har ligget feil om natten,eller vridd meg litt feil når j reiser meg opp ect. kan oxo komme pluttselig uten grunn. har du noe mening på hva dette kan være?

Svar:
Hei! Jeg er ingen lege, men dersom du har sjekket urinen din og det er avkreftet at du ikke har noen urinveisinfeksjon, så kan det høres ut som om du kan ha bekkenløsningsmerte. Når man får disse smertene så tidlig så synes jeg ofte at de går bort igjen. Det kan være lurt å ta kontakt med en kiropraktor.Spør legen din, om den kan ha noen annen mening. Man skal jo ikke ha slike smerter, ihvertfall ikke uten å vite at det er en normal graviditetsplage. God bedring!