Spørsmål til jordmor:
De siste dagene har jeg hatt en utrolig smerte i underlivet, vet ikke om det er det som kalles bekkenbunnen. Det varer bare i ca 30 sekunder og kommer et par ganger daglig. men når det kommer er det så vondt at jeg nesten ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg. Er dette normalt? jeg synes også ungen har vært veldig urolig de siste dagene. Har ikke hatt noen problemer før i svangerskapet. Er forresten i uken 39.

Svar:
Hei! Det høres ikke godt ut, men det er nok mange som beskriver slike "kniv" smerter på slutten av svangerskapet. Det er nok en forberedelse til fødsel. Dersom du engster deg, så det er greit at du får en sjekk. Om du ikke skal på kontroll i begynnelsen av uken , så er det greit at du tar kontakt med den fødeavdelingen som du skal føde på. Da kan de også få tatt en registrering på barnet. Lykke til med fødselen !