Spørsmål til jordmor:
hei! etter og ha lest noen av spørsmålene og svarene,har j blitt litt usikker. j har gått på p-pilla i syv år,og sluttet på den i sommer. da tok d ca tre md før j fikk første mens,som kom den 11.nov. men så kommer problemet.. j hadde sex med en x den 10 (dagen før mens), og min nåværende kjæreste den 21.nov(dagen etter mens var ferdig).så tok j en hjemme test den 17.des som var klart og tydelig positiv,noe legen også har bekreftet. j har alltid trodd at d er kjæresten min som er faren,men blei brått litt usikker.. hvor langt på vei tror du j er?og hvem av de to er mest sannsynlig faren..? takk for svar..

Svar:
Hei! Det er helt umulig å si helt sikkert, men du er nødt til å regne med at det er den nåværende kjæresten din som er faren, ellers så kan det bli vanskelig for deg følelsesmessig å gå gravid  i 9 mnd. med usikkerhet. Når jeg prøver å regne ut så går jeg utifra at du har siste menstruasjon 11. november, og da er du nå ca 8 uker gravid. Derfor er det også mest sannsynlig at det er kjæresten din som er faren. Lykke til, spør meg igjen om det er noe mer du lurer på.