Spørsmål til jordmor:
Jeg har nå begynt å smøre og strekke med jordnøttolje. Har dette noen betydning for å unngå revning under fødsel? Hvilken fødestilling vil du anbefalle for å forebygge revning? Har hørt at stående er bra for da bruker man tyngekraften til å presse ned barnet, istedet for bare presse selv..

Svar:
Hei! Kjempe lurt å forebygge " revning" ved at du smører " mellomkjøttet" ditt med jordnøttolje. Når det gjelder fødestilling for å unngå "revning" så er det mange fødestillinger som er gunstige for å slippe å påføre seg selv mye revning. Når man bruker tyngdekraften så vil det hjelpe på , slik som du sier. Det er også viktig at fødselen ikke går for fort. Jordmoren din vil passe på at det ikke skal skje en stor skade. Viktig at du også formidler til jordmoren din at det er viktig for deg at du vil unngå "revning". Dette går bra, spør meg igjen om det er noe mer du lurer. Lykke til !