Spørsmål til jordmor:
Etter fødslene for 10 dager siden har jeg vert sp sliten og likegyldig...eller det vil si at jeg gråter og gråter. Jeg har ikke matlyst og tenker tanker som at jeg kanskje ikke burde ha fått barn. Jeg stresser når hun våkner, når hun griner ig klarer ikke å kose meg. Barnet var veldig ønsket og barnefaren er i lykkerus så jeg tror ikke han klarer å sette seg inn i hva jeg føler. Hva kan jeg gjøre? Vil det gå over?

Svar:
Hei! Veldig bra at du kan klare å sette ord på at du har det vanskelig. Det er nok ganske normalt at man kan få en " fødselsdepresjon". Men du trenger noen å snakke med.Ta enten kontakt med sykehuset hvor du fødte eller noen på helsestasjonen. Dersom du ikke har noen du føler for å snakke med kan jeg ta en prat med deg, og evt henvise deg til noen i nærheten av der du bor. Skriv opp mail adr. din ( den er det bare jeg som ser) så tar jeg kontakt med deg. Beklager at jeg ikke har svart deg før, men jeg har vært bortreist en periode.