Spørsmål til jordmor:
jeg fikk en sønn for 2 uker siden og får ikke til ammingen. Jeg har nok melk og han suger godt, men jeg er så sår at jeg biter tennene sammen får å makte det. Nå har jeg pumpet meg om dagen og ammet om natten. Det går.H¨va ska jeg gjøre? Makter ikke smerten stort lenger. etter ammingen om natten legger jeg han opp til brystet mens jeg sitter. Da sovner han innen en halvtime og han kan legges i sin egen seng. Er det farlig mtp krybbedød? Skjemmer jeg han bort?

Svar:
Hei! Beklager at jeg ikke har svart deg før, men jeg har vært bortreist. Du har kanskje fått annen hjelp nå siden det er 14 dager siden du stilte spørsmålet ditt til meg? Jeg synes du er flink, og det må oppleves for å skjønne hvor vondt det er å amme når man har såre brystvorter. Klarer du å fortsette slik du gjør nå, så vil det nok ordne seg etterhvert. Spør helsesøster om du ikke allerede har gjort det da. Man kan ikke skjemme bort en baby, sies det. Så lenge at du legger han tilbake i sin egen seng så vil jeg tro at du unngår krybbedød av den grunn.Lykke til!