Spørsmål til jordmor:
Jeg er gravid for andre gang. Min førstefødte er 11 mnd nå, og jeg er 10 uker på vei. Jeg opplevde fødselen som veldig traumatisk og er livredd for å oppleve dette igjen. Kan du trøste meg med at denne fødselen vil gå bedre? Siden det er nr2? Kan det være en fordel at det ikke er lenge siden forrige fødsel? Jeg er veldig fortvilet og det ødelegger svangerskapet mitt...

Svar:
Hei! Jeg skjønner at du er fortvilet. Dessverre kan ikke jeg love deg noen ting, men som oftest så går fødsel nr. 2 lettere. Du må også få en prat med en jordmor på det sykehuset som du fødte på. Det er veldig viktig at du får en samtale om den forrige fødselen din. Da kan det bli laget et opplegg for deg ved neste fødsel, som den jordmor som du da får skal ta hensyn til. Dersom du skriver opp din e-post kan jeg ta kontakt med deg der så kan vi "snakkes", om du ønsker det.