Spørsmål til jordmor:
jeg og min mann prøver å bli gravide, men jeg har en veldig ustabil syklus.. det kan gå alt fra 2 uker til 4 mnd. mellom hver mens. min mann har diabetes type 1, så jeg lurte på om det kan ha noen innvirkning? gikk på p-piller men det er over 9 mnd. siden... men hadde ikke regelmessige syklusser før jeg begynte på det, så egentlig var det for å få regelmessig mensen at jeg gikk på pillen. men har helt ufattelig nåle skrekk, så akupungtur er ikke aktuelt, da jeg besvimer bare folk snakker om nåler og stikking... håper på fort svar. Takk:) mvh. Maria

Svar:
Hei! Jeg har bortreist over en tid og derfor har jeg ikke fått svart deg, beklager det.Det finnes noen tabl.som kan hjelpe på å regulere mensen. Synd du ikke orker å prøve akupunktur, men du kan få hjelp av soneterapi også. Det har hjulpet mange, men i noen tilfeller så kan det være at en må ha flere behandlinger.Ta kontakt med en. Det er også viktig at mannen din får sjekket sædkvaliteten sin , om dere ikke har gjort det. Dette ordnes som oftest fra fastlegen, og den har han sikkert god kontakt med siden han har en kronisk sykdom. Lykke til, og spør igjen.