Spørsmål til jordmor:
Hey. min sønn på litt over et år, har nå hatt feber vekselsvis(mest om kvelden), i 5dager. han er ved å få noen tenner, men legen sa at det var en halsbetennelse, og det var normalt å gå med feber i 5-10dager. samtidig har han veldig kalde hender, o er det noe sammenbinding? han spiser litt og drikker litt, men generes veldig. Syntes det er fint å få litt fler synspunkter på det her. Mvh "litt bekymret mor"

SVAR:
Hei! Vi sier ofte at barn som har feber mer en 3 dager uten kjent årsak bør til lege. Dere har jo vært hos lege, og fått beskjed om at det er halsbetennelse. Er det virus, behandles sykdommen seg selv. Men er det p.g.a. bakterier bør barnet vurderes for behandling. Da er det legen som må ta en avgjørelse og bestemmer evt. behandling.Det at han er kald på hendene  kan være normalt. Varmen går til de viktigste organene. Ikke vær redd for å gå til legen igjen om dere er usikkre på barnets tilstand. Jeg ønsker ikke at du skal være "litt bekymret mor".