Spørsmål til jordmor:
Hvordan ser dere på maling under graviditet? Jeg har lest at man kan bruke hvilken som helst av de vannfortynnbare malingene som er på markedet mens man er gravid og at dette ikke skader fosteret.

Svar:
Hei! Da har du lest rett. Du kan også male med vanlig oljebasert. Det er lurt å ta noen forholdsregler. Når du maler så pass på at det er god gjennomlufting i rommet, at du tar deg gode og ofte pauser og gå ut i frisk luft. Pass på å drikke mye vann, og selvsagt om du skulle bli uvel så slutter du å male. Dersom det hadde vært farlig å male ville det stått på boksen en rød trekant.Ta disse forholdsteglene så går det nok bra.