Spørsmål til jordmor:
hei...her kommer sikkert et veldig rart spørsmål, men jeg vet ikke hvem andre jeg kan spør, uten å føle meg helt dum:) jeg er i uke 32 nå og føler meg utrolig sliten om dagene. sover dårlig om nettene..tungt å puste og mye vondt i ryggen. men så til spørsmålet mitt. jeg har aldri før vært sykemeldt og lurte på "hvordan man gjør det". Alle sier jo "du må jo sykmelde deg" men hvordan? må man bestille legetime og vente...eller går det ann å ringe til kontordama og be om en? håper du kan hjelpe meg:)

Svar:
Hei! Ingen spørsmål er for rare til at de trenger et svar.Jeg regner med at du går til lege eller jordmor til svangerskapskontroll? Nå når du har kommet så langt så skal du gå til ktr. ca hver 14 dag. Dessverre så er vårt norske system slik at det er legen som sykemelder. Så du må få en legetime, og det synes jeg du skal få fort. Du trenger kanskje ikke full sykemelding, men en halv?  Dersom du har tung jobb så må det også taes hensyn til det.  Du kan kanskje få brukt det som heter svangerskapspenger. Bestill en time i dag.  Lykke til, og spør igjen om du trenger det.