Spørsmål til jordmor:
Hei på deg! Du jeg har et litt intimt spm.. Jeg er 23 år og fødte for 7 mnd siden... Når jeg ser på meg selv nedentil nå ser jeg em, hva skal jeg kalle det, ja noe som "henger" ut av skjeden. Helt "bak" liksom vist du skjønner.. Ikke mot urinrøret men i andre enden.. Er som to "tapper"/flenger på en måte.. Er en til for seg selv på siden men den er ikke "utenfor.. De Henger ikke langt ut men såvidt utenfor "hullet" på en måte.. Hva er dette? Syns jeg har sett det før også, men da litt lengre inn kanskje? Eller er det jeg som innbiller meg ting?:) Har vært på 6 ukers kontroll og alt så fint ut der,men det er jo lenge siden... Har jo hørt om livmorfremmfal å greier og blir jo litt bekymret for om det er noe sånt? Kan man få det når man er så ung? Jeg har kanskje ikke vært den flinkeste til og knipe, men har ingen problem med lekasje eller noe.. Jeg er litt hypokonder kanskje eller er dette noe rart?:)

Svar:
Hei! Du er ikke hypokonder. Flott at du kan ha noen å spørre. Det er nok et framfall, men det er sannsynligvis skjedeveggen din. Det er ikke uvanlig. Det eneste som kan hjelpe nå er at du kniper, og da må du knipe rett. Får du til det? Skriv opp mail adressen din så skal jeg beskrive det for deg. ( Den er det bare jeg som ser.) Ellers må du ta kontakt med en fysioterapeut som er god på dette.